Τρίτη 11 Μαρτίου 2008

Μερίδιο ευθύνης για τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας ανέλαβε ο σταθμάρχης Λάρισας- ΑΦΕΘΗΚΑΝ ΥΠΑΙΝΙΓΜΟΙ , ΟΜΩΣ, ΟΤΙ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΝ Η ΑΠΕΡΓΙΑ

Κατάθεση στην Τροχαία

Μερίδιο ευθύνης για τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας Intercity, το Σάββατο, λίγο έξω από τη Λάρισα, ανέλαβε ο σταθμάρχης του επιβατικού σταθμού της πόλης, επιρρίπτοντας ευθύνες στους δύο μηχανοδηγούς του τρένου, καθώς και στον σταθμάρχη του σταθμού Παλαιοφαρσάλου.



ΣΥΝΕΧΕΙΑ

3 σχόλια:

KOSTAS είπε...

Κατάθεση στην Τροχαία
Μερίδιο ευθύνης για τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας ανέλαβε ο σταθμάρχης Λάρισας

Icon
Κατά τον εκτροχιασμό τραυματίστηκαν 28 επιβάτες
Λάρισα


Προηγούμενο άρθρο:
Εκτροχιασμός τρένου στη Λάρισα με 28 τραυματίες (8/3/2008)


Μερίδιο ευθύνης για τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας Intercity, το Σάββατο, λίγο έξω από τη Λάρισα, ανέλαβε ο σταθμάρχης του επιβατικού σταθμού της πόλης, επιρρίπτοντας ευθύνες στους δύο μηχανοδηγούς του τρένου, καθώς και στον σταθμάρχη του σταθμού Παλαιοφαρσάλου.

Ο 50χρονος σιδηροδρομικός παρουσιάστηκε την Τρίτη στην Τροχαία Λάρισας και με υπόμνημα που κατέθεσε, μέσω του δικηγόρου του, παραδέχεται ότι έπρεπε να ελέγξει και να διαπιστώσει ότι η αμαξοστοιχία Intercity 74, φθάνοντας στον εμπορικό σταθμό του Μεζούρλου Λάρισας, οδηγείτο σε παρακαμπτήριο (τρίτη γραμμή) αντί της κυρίας γραμμής.

Ο σταθμάρχης, όπως παραδέχθηκε νωρίτερα, είχε χρησιμοποιήσει την τρίτη γραμμή για να διέλθει εμπορική αμαξοστοιχία και δεν επανέφερε τα «κλειδιά» της διασταύρωσης (σ.σ.: ο χειρισμός γίνεται ηλεκτρονικά), κατά τρόπο ώστε η ταχεία αμαξοστοιχία να συνεχίσει ευθεία.

Ωστόσο, στηριζόμενος στις δικλείδες ασφαλείας που σε κάθε περίπτωση έχει ο ΟΣΕ, ο σταθμάρχης επιρρίπτει μερίδιο ευθύνης τόσο στον σταθμάρχη του σταθμού Παλαιοφαρσάλου -ο οποίος επέτρεψε την κίνηση του τρένου προς Λάρισα, παρότι δεν είχε λάβει σχετικό σήμα του συναδέλφου του- όσο και στους δύο μηχανοδηγούς του τρένου οι οποίοι όφειλαν να δουν το φωτεινό σήμα εισόδου στην παρακαμπτήριο και να μειώσουν σημαντικά ταχύτητα.

Σε ευθεία κίνηση η αμαξοστοιχία στο σημείο εκείνο αναπτύσσει ταχύτητες έως και 160 χλμ/ώρα, ενώ εισερχόμενη στην παρακαμπτήριο θα έπρεπε να κινείται με ταχύτητα κάτω των 80 χλμ/ώρα.

Το ευτύχημα για τους επιβάτες του πρώτου βαγονιού, το οποίο μετά τον εκτροχιασμό ανατράπηκε και σύρθηκε για πολλά μέτρα στο έδαφος, ήταν ότι δεν έσπασαν τα τζάμια του, με αποτέλεσμα όλοι να μείνουν μέσα σ' αυτό, τραυματιζόμενοι, αλλά όχι πολύ σοβαρά. Στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας εξακολουθεί να νοσηλεύεται μια 37χρονη πολυτραυματίας, ενώ ακόμη δύο συνεπιβάτες της έλαβαν εξιτήριο τη Δευτέρα.

Ο σταθμάρχης, ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος, καθώς το αυτόφωρο είχε παρέλθει, ζήτησε ακόμη να εξεταστούν ο ταχογράφος της αμαξοστοιχίας, καθώς και τα τηλεγραφήματα και οι ηχογραφημένες συνομιλίες μεταξύ του ιδίου και των μηχανοδηγών του τρένου.



Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανώνυμος είπε...

Ο αδερφός μου δουλεύει στον ΟΣΕ και μου ειπε οτι τέτοια λάθη οφείλονται στον σταθμάρχη και στον κλειδούχο..
οταν υπάρχει τέτοιος..

Οπως μου ειπε κι αλλα..ότι τους υποχρεώνουν τους μηχανοδηγούς να τρέχουν και τους ελέγχουν γι'αυτο...
Και όταν δεν το κάνουν τους τιμωρούν.
Καταλαβαινετε τώρα τι γινετε κι εκει..
Ο θεος να μας φυλάει..

Ανώνυμος είπε...

Λυση υπαρχει...το φυλακτο !!!