Τρίτη 18 Μαρτίου 2008

ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΤΑ ΛΕΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ

εσεις τι προβλημα εχετε με την πορνεια στη τελικη που ειστε και προοδευτικοι;

η εκκλησια λεει οτι η εξωγαμιαια σχεση ειναι πορνικη , αυτο λεγανε οι αγιοι πατερες αυτο λεει και ορθα η εκκλησια .

απο κει και περα δεν πεταει εκτος εκκλησιας τους πορνους/ες .

η θεση της εκκλησιας ειναι ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ και οχι ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ... καταλαβαινετε την διαφορα;

Οταν λες ερχεται βροχη η προταση ειναι περιγραφικη , η αξιολογηση ειναι αλλο πραμα που εχει κανει με το αν εχουμε αναγκη η οχι την βροχη , αν ειναι θετικη η αρνητικη κλπ

πχ λεμε

-Εχουμε καπιταλισμο (περιγραφικη προταση)

-Η δεξια ειναι θαυμασια η αθλια (αξιολογικη)

-Ο καπιταλισμος πρεπει να διαωνιστει η πρεπει να ανατραπει (κανονιστικη-συμπερασματικη)

δεν ειναι ολα τα ιδια , ας μην μπρερδευομαστε

Εχει πολλα στραβα η εκκλησια , καταλαβαινω οτι το σαιτ ειναι κομπλεξικο συναθροισμα και αθειστικο και αρα εχθρικο , αλλα ας μην τσουβαλιαζονται τα παντα

Στη τελικη και ο Ιησους συνεζησε με πορνη (Μαρια Μαγδαλενα) :)

ΑΓΡΟΤΗΣ

(ανήρτησα κατά παράβαση των όρων, το σχόλιο του ΑΓΡΟΤΗ. Η άποψή μου είναι στο 1ο σχόλιο)

11 σχόλια:

KOSTAS είπε...

η εκκλησια λεει οτι η εξωγαμιαια σχεση ειναι πορνικη , αυτο λεγανε οι αγιοι πατερες αυτο λεει και ορθα η εκκλησια .

απο κει και περα δεν πεταει εκτος εκκλησιας τους πορνους/ες .

η θεση της εκκλησιας ειναι ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ και οχι ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ... καταλαβαινετε την διαφορα;
--------------
ΑΓΡΟΤΗ

δεν έχω καμμία αντήρρηση να συζητήσω, την προσπάθειά σου να δικαιολογήσης την θέση της εκκλησίας.

Μας λές ότι η "εξωγαμιαία σχέση είναι πορνική".,

Δεν "είναι" ΑΓΡΟΤΗ, "ήταν" κάποτε.

Κάποτε, οι άνθρωποι ανήκαν στην πατριαρχική οικογένειά τους, ειδικά στις αγροτικές κοινωνίες, που και οι δύο ξέρουμε , μάλλον αρκετά καλά.

Τότε οι μένες "εξωγαμιαίες σχέσεις ήταν σχέσεις πορνικές, με την ένοια ότι ήταν σεξουαλικές σχέσεις "επί πληρωμή".

Αυτό δεν συμβαίνει ΣΗΜΕΡΑ.

Η "εκκλησία" το ξέρει πολύ καλά αυτό ΑΓΡΟΤΗ και όμως προτιμάει να ψεύδεται και όταν της το δείχνουν, προτιμάει να υπεκφεύγει, όπως εσύ και να μας κάνει μάθημα, λέγοντας ότι είναι ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ η χρήση του όρου και όχι ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ.

Οπως όλοι οι φασίστες, οι 13 φασίστες της Διαρκούς ιεράς συνόδου, χρησιμοποιούν γλώσσα δίσημη.

Χωριάτης

Ανώνυμος είπε...

Να το πω πιο απλα κύριοι? Οταν λέει η εκκλησία πορνική...δεν εννοει την λέξη κυριολεκτικά..
Κάθε τι που αφορά το σεξ εκτός γάμου ειναι πορνικό..ασχετα αν το προγαμιαίο σεξ το κανουμε όλοι..
Αρα ολοι ειμαστε πορνοι...αλλα οχι
"πουτάνες" ..
Κοντολογίς ήξεις αφήξεις...
Το λυπηρό ειναι ότι ο Αρχιεπίσκοπος,ειναι προοδευτικός άνθρωπος και η πρώτη του δήλωση ηταν σ' αυτο το θέμα .. Η ζωή προχωρά...
Ομως ειναι εγκλωβισμένος απο την ιερα σύνοδο όπου οι περισσότεροι ειναι παλαιων ,ξεπερασμένων αντιλήψεων..
Σημασία έχει ασχετα με το λεει το παπαδαριό εμεις θα κανουμε αυτο που μας αρέσει..Θρησκευτικό..πολιτικό...συμβολαιογραφικό γάμο..
Το προβλημα πιθανον να προκύψει οταν θελήσουμε να βαφτίσουμε τα παιδιά μας..αλαλ νομίζω ότι θα ξεπεραστεί όπως ξεπεράστηκε και με τον πολιτικό γάμο.Θυμάστε τις πρώτες αντιδράσεις...μετα ολα κανονικα..

Ανώνυμος είπε...

Σας λεω ότι η "εξωγαμιαία σχέση είναι πορνική", μου λες πως ηταν καποτε , πλην ομως οτι ΕΙΝΑΙ δεν μπορει να γινει μη ΕΙΝΑΙ (Παρμενιδης).
Οτι ηταν πορνικο ειναι και θα ειναι εσαει .
Αυτο που αλλαζει ειναι το αναφερομενο του η μαλλον ακριβεστερα το αξιολογικο σημαινομενο , διοτι το καθ εαυτο σημαινομενο παραμενει ως εχει.
Πορνικη ηταν η σχεση , πορνικη παραμενει , απλως αυτο που καποτε σημαινε απ-αξια σημερα ειναι πολιτικαλ αν-κορεκτ.
Η απαντηση δλδ ΧΩΡΙΑΤΗ, αν δε3ν ησουν ΧΩΡΙΑΤΗΣ , αλλα ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΗΣ , θα ηταν :
-Ναι πραγματι οι εξωσυζηγικες σχεσεις ειναι πορνικες , ε και;;;;;

Αλλα ΕΣΥ ΧΩΡΙΑΤΗ και ολοι οι προοδευτικαριοι της μπουρδολογιας εχετε ενοχικο συνδρομο και προβλημα με το πορνικο , θεωρειται ντροπη την πορνια του σωματος , την ωρα που η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΟΡΝΙΑ ειναι ο κανονας .

ΧΩΡΙΑΤΗ/ΜΑΡΙΚΑ/κλπ η πορνη δεν εχει τιποτα πιο βρωμικο απο σας/εμας/αυτους , ακομα και το μουνι της πιο πλημμενο ειναι .

Υ.Γ. ΧΩΡΙΑΤΗ οταν ησουνα μικρος πηγαινες στις γυναικες με τα κοκκινα φαναρια ;
Εγω ναι

ΑΓΡΟΤΗΣ/ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΗΣ και ουχι του ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΑΝ

Alexantro Trollientes είπε...

Σημασία έχει ασχετα με το λεει το παπαδαριό εμεις θα κανουμε αυτο που μας αρέσει , εννοειται αυτο βρε Μαρικα

Αλλα γιατι επιλογη αναμεσα σε θρησκευτικό
πολιτικό...συμβολαιογραφικό γάμο και οχι τιποτα απ ολα αυτα ;

Γιατι γαμο ;
Γιατι τετοια προσκοληση στην επισημοποιηση ;

KOSTAS είπε...

ΑΓΡΟΤΗ, δεν μου αρέσει, ο συνδικαλισμός.

Αλλο πράγμα τα ουσιαστικά άλλο τα επίθετα.

Τα ουσιαστικά είναι κατά κάποιον τρόπο αιώνια.
Τα επίθετα δεν έχουν ιστορία.

Η πόρνη και τότε και τώρα είναι πόρνη, δηλαδή εκδίδεται με πληρωμή.

Η εξωγαμιαία σχέση, σου εξήγησα, ότι τότε ήταν μόνο η πορνεία, ενώ σήμερα η πορνεία, είναι απειροστό κλάσμα των εξωγαμιαίων σεξουαλικών σχέσεων.

Ετσι το επίθετο πορνική, δεν την χαρακτηρίζει.

Χωριάτης

Υ.Γ.(του παγκόσμιου χωριού), για να μη παίρνουν τα μυαλά αέρα σε μερικούς τάχα μου κοσμοπολίτες.

Ανώνυμος είπε...

Αγροτης-Χωριατης 3-0

Ανώνυμος είπε...

Αλεξ και αυτο,δηλαδή όχι επισημοποιηση.
Ο καθένας αποφασίζει για πάρτι του..
Εχω δει με αφορμή αυτο το ζήτημα γκάλοπ στην Τβ,όπου νέα κορίτσια..έλεγαν..Α εμενα μου αρέσει να βάλω το νυφικό ( κι ας έχουν πάει δεν ξέρω με πόσους ) μ' αρέσει η όλη διαδικασία..
Τι να πεις τώρα..Περι ορεξεως κολοκυθόπιτα..
....
Αγρότη ειπες..
ΧΩΡΙΑΤΗ/ΜΑΡΙΚΑ/κλπ η πορνη δεν εχει τιποτα πιο βρωμικο απο σας/εμας/αυτους , ακομα και το μουνι της πιο πλημμενο ειναι .
........

Δεν νομίζω ότι ειναι θέμα βρωμιάς..
όσο για το πιο ειναι πιο πλημένο..αστο δε ξερεις..
Το θέμα ειναι ότι δινεις το κορμι σου εναντι αμοιβης..όποια κι αν ειναι αυτη..
Δηλαδή η Τσεκου,που το έδινε στον χοντρό..ειναι πόρνη..Οτι δίδεται εναντι αμοιβης ειναι πορνικό..
Ενω ότι δίδεται έτσι προς οτιδήποτε δεν ειναι..Εδω όμως μπλεκονται τα πράγματα..
Παράδειγμα..Μια κοπέλα πριν παντρευτεί έχει πάει με παρα πολλούς..χωρίς αμοιβή..ετσι γιατι το γούσταρε..Αυτη δεν ειναι ¨"πόρνη" ?
Η μια παντρεμένη που κι αυτη το κάνει..δεν ειναι πόρνη?
Για μένα ειναι χειρότερες απο αυτες που πληρώνονται..
Και για να μη λέω μπουρδολογίες ,σύμφωνα με τον Αγρότη..
Θεωρώ ότι η πορνεία του πνεύματος ειναι πλειστάκις χειρότερη απο αυτην του σώματος....
Θυμάμαι τη γιαγιά μου που έλεγε..Μαρίκα (το ονομα μου ειναι Μαρία βέβαια )να φοβάσαι τον ανθρωπο( ανδρες και γυναίκες ) που έχει πουτάνα ψυχή!!Ειναι ότι χειρότερο..
Οσο για την εκκλησία ,μπορει να μας χαρακτηρίζει πορνους..αλλα και μέσα μας βάζει..και μας συγχωρεί..
Και αρκετες πόρνες τις έχει κάνει Αγίες..Οπως την Μαρία τη Μαγδαληνή,την Μαρία την Αιγύπτια..
και άλλες που δεν θυμάμαι τώρα..

Ανώνυμος είπε...

σερφαροντας στο διαδικτιο αναλκαλυψα το παρακατω ποστ

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=843663

το οποιο προφανως απο το οτι δειχνουν οι μερομηνιες ειναι κλεμμενο απο εδω και μαλιστα διχως να αναφερθει η πηγη !!!!!!!

Τι να πω ;
Ο χωιατης ο οουεν του σαιτ τι λεεο για αυτο

Ανώνυμος είπε...

Λαθος λινκ το σωστο ειναι


http://athens.indymedia.org/front.
php3?lang=el&article_id=843663#843663


ο και σερφερ

Ανώνυμος είπε...

Λάθος κάνεις σέρφερ.
Πριν το αναρτήσει εδώ, το είχε αναρτήσεις στο ΠΡΕΣΣ ΤΖΙΑΡ, ο ΑΓΡΟΤΗΣ.

Φαίνεται το ανεβασε σε διάφορα σάιτ και μπλόγκ.

Δικαιωμά του.

Αλλά και να το είχε ανεβάσει εδώ, πρώτα και να το ανέβασε μετά κάπου αλλού, τι πρόβλημα υπάρχει;

Εκτός και εννοείς ότι κάποιος άλλος το έκανε κόπυ πέιστ από δώ.

Αλλά και σ'αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει από μένα κανένα πρόβλημα και ελπίζω ότι δεν υπάρχει και από σας, διότι δεν μπορώ να τα "δέσω" όσα ανεβάζουμε.

Χωριάτης

Ανώνυμος είπε...

ΔΥΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ

(Διάλογος ανάμεσα σε δυο φίλους που έγινε το 1998)




Α. Πού ήσουνα φίλε μου και χάθηκες για δυο βδομάδες;
Β. Στην Αιώνια Πόλη φίλε μου,στη Ρώμη-πήγα να δω από κοντά τις
προετοιμασίες για το γιορτασμό του δύο χιλιάδες.
Α. Γιορτασμό του δύο χιλιάδες; Τι εννοείς;
Β. Μη μου πεις πως δεν ξέρεις.
Α. Ε λοιπόν στο λέω-δεν ξέρω γιατί μιλάς.
Β. Μιλάω για το γιορτασμό των γενεθλίων του χριστιανισμού που θα γίνει στη Ρώμη.
Α. Βρε καλά λες! Για σκέψου..δύο χιλιάδες χρόνια από τη γέννηση του
Χριστού! Δύο χιλιάδες χρόνια χριστιανισμός!..
Β. Μάλιστα.Δεν είναι υπέροχο;
Α. Υπέροχο λέει..Θαυμάσιο!
Β. Γι αυτό σου Λέω.Πήγα λοιπον εκεί για να δω τι ετοιμάζουν.
Α. Και είδες;
Β. Και βέβαια είδα.Είδα.άκουσα,συζήτησα με τους υπευθύνους,πήρα
συνεντεύξεις από πολλούς απ' αυτούς,πήρα αντίγραφα των σχεδίων των φαντασμαγορικών θεαμάτων που πρόκειται να προβληθούν...
Α. Τι μου λες...Αλλά έχω κι εγώ μεγάλη περιέργεια να μάθω τι πρόκειται να γίνει εκεί.Πες μου σε παρακαλώ,γιατί ποιος ξέρει,δυο χρόνια έχουμε ακόμα ως τότε,μπορεί κάτι να συμβεί και να μην μπορέσω να τα δω.
Β. Ω Φίλε μου! Είναι τόσα πολλά και θαυμαστά τα όσα ετοιμάζουν,που δεν έχω το χρόνο που χρειάζεται για να στα περιγράψω.Σε τρεις μήνες όμως θα κυκλοφορήσει το βιβλίο που γράφω σχετικά μ' αυτά και τότε θα τα δεις όλα εκεί μεσα με τις λεπτομέρειες και με την περιγραφή που αξίζει σε τέτια καταπληκτικά και
σπάνια γεγονότα.Έχω αρχίσει να γράφω το βιβλίο μου αυτό απ' όταν ήμουνα στη Ρώμη και τα τρία του πρώτα κεφάλαια βρίσκονται κιόλας στο τυπογραφείο.
Α. Σε παρακαλώ μη με βάζεις στην ίδια κατηγορία με τους άλλους.Είμαι ένας από τους καλλίτερους φίλους σου.Πες μου κάτι,γενικά έστω και μόνο τα σπουδαιότερα.Να,είμαστε κιόλας στο καφφνείο μπροστά.Πάμε και πίνοντας τον καφφέ μας μου τα λες.
Β. Αφού το θέλεις τόσο,πάμε φίλε μου.Ύστερα έχω κουραστεί πολύ αυτές τις μέρες με τη συγγραφή.Μιλώντας ελεύθερα για λίγο θα με ξεκουράσει.
Α. Πες μου λοιπόν.Λέγε...
Β. Πάντα ανυπόμονος...Λοιπόν,στη Ρώμη θα γίνει μία μεγάλη έκθεση των επιτευγμάτων του χριστιανισμού,της επίδρασης που είχε πάνω στους ανθρώπους,της αλλαγής που έφερε στην ανθρωπότητα.
Α. Μάλιστα.Και δε μου λες,θα γιορταστεί και ο ορθόδοξος χριστιανισμός και ο προτεσταντικός ή μόνο ο καθολικός;
Β. Ο χριστιανισμός στο σύνολό του.Αλλά το βάρος θα δοθεί στον
καθολικισμό.
Α. Λοιπόν;
Β. Λοιπόν ολόκληρη η Ρώμη θα είναι τότε ένα μεγάλο μουσείο που θα αναδεικνύει το θρίαμβο του χριστιανισμού .Δημόσια κτίρια,κοινόχρηστοι χώροι,δρόμοι,μεγάλα σπίτια,όλα θα επιστρατευτούν και θα γίνουν εκθετήριοι χώροι ή χώροι στησίματος τεράστιων πανώ ή φωτεινών κινουμένων σχεδίων.Θα σου πω τα πιο σπουδαία.
Και πρώτα το Κολοσσαίο.Ολόκληρο θα μετατραπεί στη φάτνη που γεννήθηκε ο Χριστός.Γιγάντιοι βοσκοί με τεράστια αρνάκια θα γονατίζουν ευλαβικά μπροστά στο νεογέννητο.Οι μάγοι θα φτάνουν με τις καμήλες τους και με δώρα στα χέρια.Όλα αυτά σχηματισμένα με πελώριες φντασμαγορικές φωτεινές γραμμές και κινούμενα σαν να 'ταν ζωντανά.Το σπήλαιο θα 'ναι φτιαγμένο με τιτάνιο που θα 'ρθει από την Αυστραλία,μέταλλο ανθεκτικό και ελαφρύ.Το αστέρι πάνω από τη σπηλιά θα έχει το σχήμα της ατομικής βόμβας αμέσως μετά την έκρηξή της,δηλαδή θα είναι ένα τεράστιο μανιτάρι,γιατί καθώς μου εξήγησαν οι υπεύθυνοι της διαμόρφωσης του Κολοσσαίου,το φως που σκορπίζει η ατομική βόμβα είναι το ισχυρότερο που έχουμε και που έτσι πλησιάζει πιο πολύ στη λάμψη του υπέρλαμπρου αστεριού της φάτνης.Άγγελοι θ' ανεβοκατεβαίνουν μια ψηλή σκάλα ψάλλοντας(οι λέξεις θα κυματίζουν ταυτόχρονα ψηλά στον αέρα φωτεινές):"Δόξα εν υψίστοις θεώ και επί γης πόλεμος εν ανθρώποις δυστυχία".
Α. Γιατί αυτή η αλλαγή στο δοξαστικό;
Β. Γιατί δεν μπορούνε να πούνε ψέμματα σε μια τέτια επέτειο,λένε.Πάμε στον κίονα του Τραϊανού.Πάνω σ' αυτόν θα 'χει στηθεί ένας ουρανομήκης Χριστός,που με ανοιχτά χέρια,θα ευλογεί ή θα προσύχεται.Και τα δυο μπορείς να τα υποθέσεις.Μπροστά του μια κατακόκκινη καρδιά πνιγμένη στο αίμα της,διαπερασμένη από ένα σπαθί.Το αίμα,που θα τρέχει σαν ποτάμι από την πληγή,κατρακυλώντας θ' αναλύεται σε χοντρές παχιές κόκκινες στάλες.Και πάνω ακριβώς από την καρδιά γραμμένο:"Ο Χριστός είναι αγάπη".
Α. Ναι.
Β. Στην αψίδα του αγίου Κωσταντίνου..αλλά όχι,παρέλειψα κάτι άλλο που έρχεται μετά από τη σειρά των εκθεμάτων και που είναι μια πραγματικά πολυδάπανη και συναρπαστική σύνθεση.Πρόκειται για μια παράσταση του Ηρώδη που,επικεφαλής των στρατιωτών του,δειχνει με μανία παιδάκια στην αγκαλιά της μάνας τους,προς τα οποία ορμάνε στρατιώτες και τα αποκεφαλίζουν.Το αίμα κυρίαρχο κι εδώ.Μερικές σταγόνες του πετάγονται τώρα πολύ πάνω και δεξιά και προβάλλονται πάνω στο λευκό φόρεμα της αγίας Ελένης του επόμενου συμπλέγματος.
Στην αψίδα του Μεγάλου και αγίου Κωσταντίνου,θα στηθεί μια μεγάλη και τρισδιάστατη,φωτεινή πάντοτε,εικόνα του ομώνυμου αγίου.Θα έχει τέσσερα χέρια,από τα οποία τα τρία θα κρατάνε σπαθί και το τέταρτο σταυρό.Με το ένα από τα τρία σπαθοφόρα χέρια του θα δολοφονεί το γιο του Κρίσπο,με το άλλο τοN Λικίνιο,και με το τρίτο τον Λικινιανό.Η λεζάντα της σύνθεσης θα είναι:"Γίνε κι εσύ άγιος-μπορείς".
Α. Καταπληκτικό!
Β. Στάσου,έχει κι άλλο κομμάτι αυτό το σύμπλεγμα.Ο άγιος Κωσταντίνος κουβεντιάζει με την αγία Ελένη γυρίζοντας το κεφάλι του κάθε τόσο προς αυτήν.Μέσα σε τετράγωνο πλαίσιο είναι γραμμένη η κοσμοϊστορική
και κοσμοσωτήρια συνομιλία τους.Λέει ο ωσταντίνος: οι μπάσταρδοι οι χριστιανοί θα με ρίξουνε.Του λέει η αγία Ελένη:Κάνε τους δικούς σου.Πώς;ρωτάει ο άγιος Κωσταντίνος.Και η αγία Ελένη:Βαφτίσου χριστιανός.Και κυκλικά γύρω από το διάλογο,με κυλιόμενα γράμματα:"Βοήθησε κι εσύ στην εξάπλωση του χριστιανισμού".
Α. Ωραία πράγματα!
Β. Ωραιότατα.Φαντάσου ότι εγώ τα σχέδιά τους είδα μόνο και έμεινα κατάπληκτος.Σκέψου πώς θα είναι όταν υλοποιηθούν τα σχέδια αυτά.
Α. Χριστέ μου βοήθησέ με να μπορέσω να τα δω..Μετά;..
Β. Μετά,στρέφοντας τη ματιά του λίγο αριστερά,θα βλέπει κανείς να ξεκινάει από τα ερείπια του Παλατίνου μια φωτεινή γραμμή,που περνώντας πάνω από τα πρόσθια εξαρτήματα του Βατικανού.από τα παλάτια Φαρνέζε και Ντόρια και από το Εθνικό Μουσείο,θα τελειώνει στην Γκαλλερία Κορσίνι.Την είπα φωτεινή
γραμμή,αλλά δεν πρόκειται για γραμμή γιατί παίρνει διάφορα σχήματα και αλλάζει διάφορα μεγέθη στη διαδρομή της,ανάλογα με τις ανάγκες της έκθεσης.Η αρχή της γραμμής είναι το Άγιο Πνεύμα,που κατεβαίνει σαν χείμαρρος φωτιάς από τον ουρανό και που φτάνοντας στα κεφάλια των Αποστόλων συμμαζεύεται σε μια
μικρή φλόγα που σημαδεύει και τους χτυπάει ίσια στην πάλαι ποτέ μεγάλη πηγή του κρανίου τους.Κατόπι,αφού τους φωτίσει ολόκληρους,βγαίνει από το πίσω μέρος του κρανίου τους σαν μια λεπτή γραμμή ,που σιγά σιγά όσο προχωρεί παχαίνει,ογκώνεται και πετάει φλόγες γύρω.Και φτάνοντας πάνω από τη Γκαλλερία Κορσίνι έχει γίνει μια μεγάλη φωτιά που μέσα της η Ιερή Εξέταση καίει τους αιρετικούς.Με αυτή τη σύλληψη δείχνεται χωρίς αμφιβολία πως οι φωτιές μέσα στις οποίες οι καθολικοί έκαιγαν τους αιρετικούς είναι η συνέχεια της φλόγας του Αγίου Πνεύματος,και,άραγε απόλυτα δικαιωμένες.
Α. Βέβαια.
Β. Πάνω από αυτή την παραπάνω φωτεινή γραμμή και στο ύψος της πορειας της ανάμεσα Παλατίνου και Βατικανού,βρίσκεται η εικόνα του Πάπα Ιννοκέντιου του Γ', που στέλνει στις Επισκοπές επιτρόπους ειδικούς στην ανακάλυψη αιρετικών.Είναι τόσο λεπτοδουλεμένη και έχει τόσο βαθύ νόημα αυτή η εικόνα!Το κεφάλι του κάθε επιτρόπου,που ξεκινάει γεμάτος περηφάνεια για την αποστολή που του ανατέθηκε,είναι το νύχι καθενός από τα δάχτυλα των χεριών του Πάπα.
Πάνω από το φωτεινό αυτό ποτάμι και στη διαδρομή του από το Βατικανό μέχρι το παλάτι Φαρνέζε,με φλόγες που ξεπηδούν επίτηδες απ' αυτό,είναιγραμμένο:EXTRIRPANTA.Και με τον ίδιο τρόπο,μεταξύ Φαρνέζε
και Ντόρια: DIRECTORUM INQUISITORUM.Πιο πέρα...
Α. Στάσου στάσου..Τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις;
Β. EXTRIRPANTA είναι η περίφημη βούλλα που εξέδωσε ο Πάπας Ιννοκέντιος ο Δ ' και που περιέχει το πλήρες κείμενο σύστασης και οργάνωσης της Ιερής Εξέτασης,σαν να λέμε τη ληξιαρχική πράξη γέννησής της.Και DIRECTORUM INQUISITORUM.θα πει:οδηγός του καλού ιεροεξεταστή.
Πιο πέρα λοιπόν,πάνω από την Ποντιφικική Ακαδημία ο Πάπας Λέων ο Ι',καθισμένος σε περίλαμπρο θρόνο,έχει απλωμένα και τα δυο του χέρια.Με το δεξί δίνει τα συχωροχάρτια και με το αριστερό εισπράττει τα χρήματα.Δίπλα του μια ταμπέλλα;"Βλασφημία-59.99 φράγκα.Κλοπή-299.99 φράγκα.Φόνος-
1499.99 φράγκα. Με μια κλοπή κι ένα φόνο δώρο μία βλασφημία".
Και βλέπεις ανθρώπους να συνωστίζωνται ποιος να πρωταγοράσει.Και πάνω από τον Πάπα στέκει χαμογελώντας και θαυμάζοντας ο FUGGER.
Α. Δεν ξέρω ποιος είναι ο Φούγκερ,μα προχώρησε.
Β. Κόλλησε η γλώσσα μου.Παιδί,μια πορτοκαλλάδα!Λοιπόν πού ήμουνα;
Α. Έλεγες για τα συχωροχάρτια.
Β. Ναι. Και παντού όπου γυρίσεις βλέπεις -Πάπες.'Αλλους να καίν βιβλία,άλλους να καίνε ανθρώπους ζωντανούς,να κλέβουν,να μοιχεύουν,Ό,τι βάλεις με το μυαλό σου το βλέπεις.Θα σου πω μόνο για τον Πάπα Αλέξανδρο τον έκτο.Ντυμένος με όλα τα παπικά του άμφια,σκύβει και προσκυνάει τη μαιτρέσσα του,την παντρεμμένη Ιουλία Φαρνέζε,τη γνωστή σε όλη τη Ρώμη με την επωνυμία "Τζούλια λα μπέλλα",ενώ αυτή
μισόγυμνη,σκύβει κάθε τόσο και χαϊδεύει με το χέρι της τ' απόκρυφα του Πάπα,βογγώντας από ευχαρίστηση κάθε φορά.Ο Πάπας όταν ζούσε είχε επιστρατεύσει το ζωγράφο Πιντουρίκιο να τους ζωγραφίσει σ' αυτή τη στάση,αυτόνε σαν Πάπα όπως και ήταν,και την ερωμένη του σαν Παναγία.Κάθε φορά που η Τζούλια τον χαϊδεύει,ο Πάπας μουγκρίζει:Παναγίτσα μου..
Α. Πού μπορεί αλήθεια να οδηγήσει η μεγάλη πίστη!..Όμως μέχρι τώρα οι καθολικοί μόνο προβάλλονται.Οι ορθόδοξοι;Οι διαμαρυτυρόμενοι;
Β. Έχεις δίκιο,τη μερίδα του λέοντος την έχει ο καθολικισμός,Από ορθοδοξία έχει ένα Δεσπότη που διακορεύει ένα δεκάχρονο κορίτσι.Από κάτω διαβάζεις:
Προικοδότησις απόρων κορασίδων.Όσο για τους διαμαρτυρόμενους, παρουσιάζεται ο Καλβίνος μέσα στην κρεββατοκάμαρα ενός κατοίκου της Γενεύης.να παρατηρεί μ' ένα μεγεθυντικό φακό ένα αντρόγυνο που κάνει έρωτα.Στο άλλο χέρι κρατάει τη Γραφή για να βλέπει αν η σεξουαλική πράξη γίνεται σύμφωνα με τις επιταγές της ή όχι.Δίπλα του ο δήμιος με το τσεκούρι στο χέρι για την περίπτωση που αποδειχτεί ότι το αντρόγυνο αμάρτησε.Αυτά δειγματοληπτικά για τους καθολικούς και τους διαμαρτυρόμενους.Υπάρχει όμως κι ένα σύμπλεγμα που αφορά σε όλο το χριστιανισμό και που θα απλώνεται πάνω από τη βίλα Αλμάνι,το Καπιτώλιο και το Αντικουάριο.Αριστερά καθώς κυττάζουμε,θα είναι οι προ Χριστού άνθρωποι,να χαίρωνται τη ζωή με όλες τους τις αισθήσεις,και ν' αγωνίζωνται ενάντια σε κάθε καταπιεστή τους.Αριστερά τους ο Χριστός λέγοντας:Αν κάποιος σας ραπίσει από τη μια παρειά,στρέψετέ του και την άλλη.
Αριστερά του Χριστού ο κόσμος μετά από κείνον.Άνθρωποι κακομοίρηδες,με πρησμένα μάγουλα,με κορμιά ασθενικά,αποθέτουν τα λίγα χρήματα που έχει καθένας τους μέσα σε μια σακκούλα γεμάτη χρυσάφι.Πάνω από τη σακκούλα πλούσιοι χαμογελάνε ευτυχισμένοι,ενώ ο πρώτος στη σειρά από αυτούς,που βρίσκεται δίπλα στο Χριστό,ακουμπάει με οικειότητα το χέρι στον ώμο του λέγοντάς του;Είναι αλήθεια-είσαι ο σωτήρας μας.
Α. Τα ένιωσα όλα σαν να τα 'βλεπα ζωντανά.Όμως σε μια τέτιαν επέτειο θα περίμενε κανείς να προβληθεί και κάτι καλό του χριστιανισμού.
Β. Έχεις δίκιο.Η Επιτροπή γιορτασμού όμως έχει προβλέψει και γι αυτό-έχει προκηρύξει διαγωνισμό με βραβείο εκατό χιλιάδες δολλάρια για όποιον της υποδείξει κάτι καλό του που έκανε ο χριστιανισμός.
Α. Έχω μιαν ιδέα.
Β. Τότε έχεις εκατό χιλιάδες δολλάρια.Πες την.
Α. Ν γραφτεί,ψηλότερα από όλα τ΄άλλα με μεγάλα γράμματα,Αγαπάτε Αλλήλους.
Β. Σε πρόλαβαν.Το 'χουν γράψει κιόλας κάτω από μια σύνθεση που παρουσιάζει τους λαούς της γης όλων των μετά Χριστόν εποχών να αλληλοσπαράζωνται μανιασμένα.Αλλά αρκετά.Πάμε να φύγουμε γιατί με περιμένει το
βιβλίο.
Α. Να φύγουμε αλλά πρώτα να μου πεις ένα δυο ακόμα. Σε παρακαλώ...
Β. Το Εθνικό Μουσείο θα διασκευαστεί σε Μουσείο Σταυροφοριών.
Σε πίνακες θα δείχνωνται όλες οι καταστροφές,οι λεηλασίες,οι καταστροφές και οι ωμότητες των σταυροφόρων.Ο Χριστός θα ευλογεί κάθε αιματοβαμμένο σύνολο,λέγοντς διάφορα λόγια προτρεπτικά και ενθαρρυντικά των κτηνωδιών του.Τη φορά αυτή ο Χριστός θα μιλέι με στίχους. Στίχους λιτούς και επιγραμματικούς.Θυμάμαι ένα μικρό ποιηματάκι του:
Βιάστε,κάψτε,καταστρέψετε,σκοτώστε
και το λόγο μου στους άπιστους διαδώστε.
Κι όποιος άπιστους σκοτώσει εκατό
οι αμαρτίες του θα σβύσουν στο λεφτό.
Κι όποιος πάνω από χίλιους ξεκοιλιάσει
στον πατέρα μου τ΄ορκίζομαι-θ' αγιάσει.
Α. Από ένα Ποιητή θα περίμενα ένα καλλίτερο ποίημα.
Β. Έλα τώρα,δεν το 'γραψε ο Χριστός,άλλοι το βάλανε στα χειλια του. Και μη διακόψεις πάλι αν θέλεις να τελειώνουμε έχοντας ακούσει όσο περισσότερα γινόταν στο λίγο χρόνο που διαθέτω γι αυτό.
Α. Συγνώμη,λέγε.
Β. Στης παλιάς αγοράς το χώρο θα στηθούν μαρμάρινα συμπλέγματα που θα δείχνουν πόσο αγαπούν το Χριστό οι μεγάλοι τελετάρχες του.Το πιο αποκαλυπτικό και ωραίο είναι αυτό:Ο Πάπας τραβάει το Χριστό από το ένα χέρι και ο Πατριάρχης από το άλλο.Ο Λούθηρος δαγκώνει το δεξί χέρι του Πάπα και ο Καλβίνος το αριστερό.Σκυλιά και λύκοι-οι αιρετικοί-τραβάνε το Χριστό από όπου μπορούν,θέλοντας να του αποσπάσουν καθένας ένα κομμάτι.Πάπας και Πατριάρχης κλωτσάνε τα σκυλιά,ενώ ταυτόχρονα ο Πατριάρχης χαμογελάει όλο γλύκα στο Λούθηρο. Και ο Χριστός μόλις ανασαίνοντας:"Πάτερ,εις χείρας σου ξναπαραδίδω το
πνεύμα μου".
Και τώρα το τελευταίο και μη μου ζητήσεις άλλο.Στην απλωσιά του χώρου του παλαιού υδραγωγείου.Πάνω σε θράκα ψήνεται ένας άνθρωπος στη σούβλα.Γύρω του,με πηρούλια και με μαχαίρια στα χέρια,τσιμπώντας μεζεδάκια από το ψητό και κουτσοπίνοντας,βρίσκονται σε πρώτο πλάνο οι άγιος Αυγουστινος,άγιος Λέων ο Α',άγιος Ιερωνυμος,άγιος Γρηγόριος,άγιος Θωμάς ο Ακινάτος,Πάπας Λέων ο Ι' ,Πάπας Ιωάννης ο Γ ',άγιος Κωσταντίνος,Φρειδερίκος ο Β' ,μέγας Θεοδόσιος,Ονώριος,Αρκάδιος,και ο νέος Θεοδόσιος,και σε δεύτερο πλάνο περιμένοντας τη σειρά τους να τσιμπήσουν,πλήθος άλλων αγίων,οσίων και αυτοκρατόρων.Όλοι αυτοί κινούνται με το σύστημα του ανοιγοκλεισίματος των φωτεινών τους γραμμών που αποτελούν τα περιγράμματά τους.Κάθε τόσο μια φωνή ακούγεται να ρωτάει:"Γιατί;" Τότε όλοι στρέφουν προς τον αθέατο ερωτώντα και
λένε:"Είναι αιρετικός".Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος κάθεται μόνος παράμερα χωρίς να διασκεδάζει ιδιαίτερα,λέγοντας με απολογητικό ύφος:"Εγώ δεν τρώω-μόνο ξύλα εμάζεψα για τη φωτιά".
Γεια σου.
Α. Γεια σου.